Loading...
Ikona košíku Koszyk jest pusty 0 0.00
Loading
Koszyk jest pusty
Do darmowej dostawy brakuje Ci jeszcze  .

Co się stanie, jeśli nie odbierzesz przesyłki ze sklepu internetowego?

01.08.2022 17:15

Być może każdemu z nas kiedyś się to przytrafiło. Zamówiliśmy towar, którego nie mieliśmy czasu odebrać. Ale czy wiesz, jaka praca kryje się za jedną z takich nieodebranych przesyłek? Albo dlaczego naliczana jest dopłata do przesyłki "za pobraniem"? Spójrzmy na to razem.

Z depo do depo

Włożyłeś towar do koszyka i przeszedłeś do ostatniego kroku - płatności. W większości e-sklepów możesz wybrać, czy chcesz zapłacić z góry, czy przy odbiorze, czyli "za pobraniem". Wysłanie zamówienia kończy Twoje zaangażowanie w kupno towaru, ale zaczyna się ono w danym sklepie. Jak tylko potwierdzą Twoje zamówienie, trzeba w magazynie wydrukować etykietę, dany towar musi zostać odnaleziony, przesyłka musi być odpowiednio zapakowana i musi być przygotowana dla przewoźnika. Następnie przewoźnik odbiera ją i jedzie z nią do depo. W depo przesyłka zostaje przyjęta i sortowana według odpowiednich wytycznych, a następnie z reguły jest przekazywana do kolejnego depo. Gdy przesyłka zostanie dostarczona do magazynu znajdującego się najbliżej adresu dostawy, zostanie odebrana przez kuriera, któremu nie uda się dostarczyć przesyłki. Co dzieje się dalej?

Tam i z powrotem

Nieodebrana przesyłka musi teraz wrócić do magazynu e-sklepu tą samą drogą, którą dotarła do Ciebie. Następnie należy ją rozpakować, złożyć w magazynie, wystawić notę kredytową, towar umieścić z powrotem w ofercie, a jeśli zapłaciłeś za zamówienie z góry – zwrócić pieniądze na Twoje konto.

Zbędne koszty wysyłki i szkody, które poniósł e-sklep

Sklep internetowy ponosi w ten sposób znaczne szkody, za które musi zapłacić. Z jednej strony mamy do czynienia ze zużytym materiałem opakowaniowym, który w wielu przypadkach nie nadaje się do ponownego wykorzystania, a następnie z pracownikami zajmującymi się przetwarzaniem zwróconych przesyłek, a także z bezużyteczną opłatą pocztową, którą należy zapłacić firmie transportowej, nawet jeśli przesyłka nie została dostarczona.

To właśnie te koszty, wynikające z nieprzyjęcia przesyłki, są powodem naliczania płatności za pobraniem - zbyteczne koszty przesyłki za niedoręczoną przesyłkę mogą wynosić kilkadziesiąt złotych.

Celowe nieodbieranie przesyłek

Mamy tu taką sytuację: klienci zamawiają ten sam towar w kilku e-sklepach i odbierają tylko przesyłkę, która dotarła jako pierwsza. Prosimy, nigdy tak nie rób - zupełnie niepotrzebnie zatrudnisz wiele osób i wygenerujesz bezsensowne koszty wysyłki rzędu dziesiątek złotych. Należy również pamiętać, że jest to rażące naruszenie umowy kupna i w przypadku kolejnego zamówienia może być wymagana płatność z góry, w przeciwnym razie wiele e-sklepów nie zrealizuje zamówienia i woli odstąpić od umowy kupna.

Co robić, a czego nie robić

Przyczyn nieodebrania przesyłki może być wiele. Czy to w innym e-sklepie znajdziesz produkt taniej, czy też kupujesz go na prezent, a osoba, którym chcesz go nim obdarować mówi, że nie chce tego produktu. W każdym przypadku najważniejsza jest komunikacja z e-sklepem.

Po zrealizowaniu zamówienia zawierasz umowę kupna z e-sklepem, a wiele osób błędnie myśli, że mogą odstąpić od umowy kupna nie odbierając po prostu przesyłki, ale tak nie jest.

Co zatem zrobić, aby e-sklep nie skontaktował się z Tobą w przyszłości z żądaniem pokrycia szkód finansowych, jakie poniósł w związku z odmową przyjęcia towaru?

Wystarczy po prostu napisać e-mail z informacją, że nie jesteś już zainteresowany towarem i chcesz anulować zamówienie. Jeśli zrobisz to dostatecznie szybko, e-sklep zatrzyma zamówienie przed jego wysłaniem i możesz całkowicie uniknąć niepotrzebnych kosztów. Jeśli jest to zamówienie z naszego e-sklepu, prosimy o jak najszybszy kontakt za pośrednictwem naszego formularza kontaktowego.

W przypadku, gdy przesyłka została już wysłana i nie można jej anulować, po zawarciu umowy słusznie jest zapłacić co najmniej za niepotrzebną opłatę pocztową.

Nieprzyjęcie przesyłki skutkuje nie tylko stratami finansowymi, ale biorąc pod uwagę również zmarnowany materiał opakowaniowy, każda nieodebrana przesyłka przyczynia się również do niszczenia środowiska.

Zamówienie towaru to dopiero początek całego procesu, zanim paczka dotrze do Twoich rąk. Niezależnie od tego, czy przesyłka jedzie na adres, czy do punktu odbioru, musi przebyć znaczną odległość, a nie odbierając jej dołożysz pracy wielu osobom, które biorą udział w podróży przesyłki. 

Dziękujemy za doczytanie do tego miejsca i za odpowiedzialność podczas odbioru paczek.

Artykuł napisała dla Was Ela z Zakilkazłotych.pl